RSS

Fin bokpresent

11 Apr

För ett tag sedan fick jag nog den finaste presenten som en bokälskare kan få. Bortsett från alla böcker som står på min önskelista för tillfället såklart. Presenten var ett av de bokstöd som Jan Landqvist har gjort i form av olika författarporträtt. Jag fick Karin Boyes porträtt som du bland annat kan köpa här.

Åh jag tyckte så mycket om Karin Boyes dikter när jag var yngre! Jag fick en bok med hennes samlade dikter när jag fyllde tolv år av min mormor. Innan dess hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle börja läsa dikter. Men det var en väldigt bra present och boken står fortfarande väl bevarad i min bokhylla. Jag läser gärna någon dikt då och då, och trots att jag har läst igenom Boyes diktsamling många gånger hittar jag fortfarande nya dikter som jag fastnar för. Läser ni poesi ibland?

 
2 kommentarer

Publicerat av på april 11, 2011 i barndomsbok, bokprylar, poesi

 

Etiketter:

2 svar till “Fin bokpresent

  1. fullbokhylla

    april 15, 2011 at 6:17 f m

    Visst är de fina? Jag har Selma, men ännu inga bokhyllor för henne…

    Jag läste väldigt mycket mer poesi när jag var yngre. Läst och samlade på mig favoriter, skrev in dikter i fina böcker som jag lade ner mycket jobb på. Hittade faktiskt dem nu när mina föräldrar flyttade, så jag tror jag ska plocka fram dem och ha dem i hyllan. Även om man vuxit ifrån vissa tonårsfavoriter är det ju många som håller mer än väl. Boye är en sådan!

     
    • bokklok

      april 15, 2011 at 12:37 e m

      Åh, ja Selma är också väldigt fin!

      Roligt att höra att du också läste dikter när du var yngre. Jag skrev även en hel del själv, men slutade någon gång under gymnasiet när jag inte tyckte att det jag skrev var tillräckligt bra. Lite synd… Jag tycker absolut att du ska plocka fram dina gamla diktböcker. Ha en skön helg!

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

