RSS

Långhelgsläsning

02 Jun

Nu åker vi till stugan i Höör och därefter blir det någon dag på Österlen. Som vanligt är jag optimistisk när jag packar ner semesterläsningen. Visst inser jag att jag förmodligen inte kommer att läsa tre böcker på fyra dagar, men jag vill ha möjligheten att välja lite utifrån vad jag är sugen på. Jag har packat ner: John Steinbecks ”Öster om Eden” som har stått länge i min bokhylla och väntat på mig och Nicole Krauss ”Kärlekens historia”. Nej, jag har inte läst Krauss ännu. Är förmodligen sist på bollen i bokbloggosfären, men bättre sent än aldrig. Till sist lade jag ner ”Kattöga” av Margaret Atwood. Trevlig långhelgsläsning!

 
4 kommentarer

Skrivet av på juni 2, 2011 i böcker, bokpackning, helgläsning

 

Etiketter: , ,

4 svar till “Långhelgsläsning

  1. Frida (påhittade nöjen)

    juni 2, 2011 at 4:37 e m

    Nej då, du är inte ensam om att ännu inte ha läst Krauss. Tyvärr. Men det kommer nog bli att jag läser något av henne i sommar :)

     
    • bokklok

      juni 8, 2011 at 7:09 e m

      Ja gör det. Det är alltid intressant att själv läsa böcker som man har hört så mycket om. Sen är det ju inte alltid säkert att de lever upp till förväntningarna som man har byggt upp, men då vet man det:)

       
  2. a-lo (the book pond)

    juni 5, 2011 at 4:06 e m

    Intressanta val! Har inte heller läst Krauss, vi kanske ska bilda klubb.. Och Öster om Eden har jag haft på min bör-läsa-lista i åratal, men snart ska jag väl också komma dit.. Kattöga läste jag för många år sedan. Atwood är alltid läsvärd, men just den här tycker jag inte är hennes allra bästa.

     
    • bokklok

      juni 8, 2011 at 7:11 e m

      Haha, ja det kan vi göra! Hittills har jag kommit halvväg och måste säga att den känns lite seg. Får hoppas att jag gillar ”Kattöga” bättre för den står nog näst på tur.

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

