RSS

Bokbyte och bokcirkelträff

21 Apr

I veckan hade vi bokcirkel. Månadens bok var ”Orlando” av Virginia Woolf. Jag hade läst boken tidigare, men läste inte ut den denna gången. Det faktiskt ingen av oss gjort. Jag antar att vi alla fyra har haft lite för lite tid eller läslust, eller kanske båda delar. Istället blev det en kväll med god mat (som vanligt) och en massa prat. Vi hade även bokbyte. Jag hade lyckats rensa mina bokhyllor på hela sju böcker. Och kom hem med en ny. Det var ”Konsten att tala med en änkling” av Jonathan Tropper.

Till nästa bokcirkelträff ska vi läsa ”Ät mig” av Agnès Desarthe. En bok som jag har blivit rekommenderad av min vän som bloggar här.  Som tur var fick jag tag på boken på biblioteket och har redan börjat läsa den. Började lördagsmorgonen med en timmes läsning i sängen. Bra för en rastlös typ som mig som har svårt att ligga kvar och vila tidiga helgmorgnar när sambon och hunden sover som bäst. Men gissa om jag blev hungrig av att läsa om en kvinna som öppnar en egen restaurang och lagar en massa god mat. Det blev frukost på en gång sedan. Har ni läst något bra på sistone?

 
7 kommentarer

Publicerat av på april 21, 2012 i bokbyte, bokcirkel

 

Etiketter:

7 svar till “Bokbyte och bokcirkelträff

  1. a-lo (the book pond)

    april 21, 2012 at 6:58 e m

    Så Orlando gick inte hem hos sällskapet? Vi läser nu Age of innocence nu i min bokklubb, som ni också gjort. Gillar den, men har världens sämsta läsflow för tillfället. Läser noll och ingenting, vilket är extremt ovanligt. Ät mig ser f.ö. verkligen ut som en riktig Sekwa-bok :)

     
    • bokklok

      april 24, 2012 at 7:59 e m

      Orlando gick egentligen hem. Men jag tror att det handlar om avsaknad av det läsflow som du också beskriver. Ät mig är en mycket positiv läsupplevelse så här långt. Hoppas att du hittar ditt läsflow igen och att ni gillar Oskuldens tid.

       
  2. Emma F

    april 24, 2012 at 6:56 f m

    Jag förstår att du blev hungrig, läsa om mat innan man fått i sig dagens viktigaste mål är ju till att plåga magen även om det är mysigt att ligga kvar i sängen och läsa. Lånar du de fysiska böckerna på statsbiblioteket? Eller något annat bibliotek?
    Kram från din hungriga vän :)

     
    • bokklok

      april 24, 2012 at 8:01 e m

      Ha ha, ja det var nog inte den bästa idén! Jag lånar på stadsbiblioteket. Är mitt närmaste bibliotek. Har börjat låna e-böcker också på sistone, men det pratade vi nog om sist vi sågs:) Kram kram

       
  3. Bokomaten

    maj 2, 2012 at 7:47 f m

    Jag gillade också Ät mig och ja, man blir hungrig, haha. Förstår att du inte orkade läsa ut Orlando den här gången förresten. Jag älskar Woolf men hon kräver uppmärksamhet. Inget man slöläser på pendelbussen.

     
  4. Bokomaten

    maj 2, 2012 at 7:48 f m

    Och förresten har du fått en utmaning hos mig!=)

     
    • bokklok

      maj 8, 2012 at 8:02 e m

      Nej, blev dock lite besviken på min dåliga disciplin. Svar på dina frågor och nya utmaningar är på gång!

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

