RSS

Bokdrömmar

05 Maj

Jag längtar efter sommar och vill bli fri från skolan. Visserligen älskar jag skolan, men just nu är det bara för mycket. Jag försöker kombinera skola med att jobba, vilket inte är så lätt hela tiden. För tillfället vill jag helst jobba och har ingen motivation att plugga och skriva på skoluppgifter över huvudtaget. Så jag roar mig med att tänka på vad jag ska läsa när terminen är slut. För då kommer jag ju ha hur mycket tid som helst. Kanske inte, men så tänker jag just nu för att ha något att se fram emot.

Dessa böcker drömmer jag om att läsa just nu:

”Fallet med de försvunna böckerna” av Ian Sansom

”Drömbokhandeln” av Laurence Cossé

”Överenskommelser” av Simona Ahrnstedt

”De kanske lämpade” av Peter Høeg

”Skuggsida” av Belinda Bauer

Vad vill du läsa i sommar?

 
4 kommentarer

Publicerat av på maj 5, 2012 i böcker, boklängtan

 

4 svar till “Bokdrömmar

  1. minaboktankar

    maj 5, 2012 at 8:40 e m

    Jag läser Drömbokhandeln just nu. Den är jättebra och en underbar sommarbok att se fram emot för dig.

     
    • bokklok

      maj 8, 2012 at 8:02 e m

      Härligt! Jag har en känsla av att jag inte kommer bli besviken.

       
  2. Bokomaten

    maj 7, 2012 at 9:33 f m

    Japp, de två översta står så himla mycket på vill-läsa-listan här också. Ta hand om dig, du! Ibland ÄR det tungt men förhoppningsvis varar det ju inte för evigt!

     
    • bokklok

      maj 8, 2012 at 8:03 e m

      Nej. Två veckor till ungefär:) Längtar! Ja, det är nog just de två översta som jag ser fram emot mest!

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

