RSS

Oinspirerad

04 Apr

Oj, vad lite oro kan påverka både läs- och skrivlusten… Jag har haft svårt för att koncentrera mig på att läsa de senaste dagarna eftersom en släkting till mig har blivit sjuk. Har dessutom känt mig så trött… Men idag är det måndag och en ny arbetsvecka med mycket lästid på tåget. Så jag började läsa en ny bok. Det är Jasper Ffordes ”Var är Jane Eyre?” som vi ska diskutera i bokcirkeln nästa vecka. Det ser jag fram emot! Jag går därför emot mina läsvanor och läser för tillfället två böcker samtidigt eftersom jag vill hinna läsa ut bokcirkelboken. Jag är inte så bra på att läsa flera böcker samtidigt eftersom det brukar bli så att jag fastnar mer för en av böckerna, och nästan glömmer bort den andra. Så får vi hoppas att det inte blir nu. Hur gör ni? Brukar ni läsa flera böcker samtidigt?

 
8 kommentarer

Publicerat av på april 4, 2011 i böcker, bokcirkel, läsvanor

 

Etiketter:

8 svar till “Oinspirerad

  1. fullbokhylla

    april 5, 2011 at 6:17 f m

    Jag är som du, har svårt att slalomläsa. Om jag börjar på en ny bok innan en annan är klar är risken stor att den första aldrig blir det.. tyvärr!

    Ska bli jättekul att diskutera FForde, är väldigt nyfiken på vad cirkeln tycker. Kommer Fia också?

    Hoppas din släkting kryar på sig!

     
    • bokklok

      april 5, 2011 at 10:42 f m

      Ja det verkar vara så de flesta upplever det.

      Håller med om att det ska bli kul att diskutera boken. Och ja, Fia kommer. Roligt!

       
  2. Bokomaten

    april 5, 2011 at 9:43 f m

    Haha, jag tänkte skriva det samma som Full bokhylla. Att om jag börjar på en ny bok innan jag läst ut den gamla är det risk att den första blir liggande.=)

     
  3. bokklok

    april 5, 2011 at 10:44 f m

    Ja och då plockar man aldrig upp den igen…

     
  4. Stina

    april 6, 2011 at 9:34 f m

    Vad roligt att du börjat blogga!

    Jag är en parallell-läsare, tycker om att ha flera böcker på gång samtidigt så att jag kan välja utifrån lust och humör. Läser ofta någon fackbok och något skönlitterärt samtidigt. Men det är ju, precis som du skriver, en viss risk att någon bok blir liggande, just nu är det bokcirkelboken som ofta blir bortvald… men jag ska skärpa mig så att jag kan vara med i diskussionen nästa vecka!

     
    • bokklok

      april 7, 2011 at 5:39 f m

      Kul att du har hittat hit, Stina! Ja att läsa en skönlitterär bok parallellt med en fackbok kan nog funka bättre än två skönlitterära.

      Ska bli kul att ses i bokcirkeln nästa vecka!

       
  5. Victoria

    april 6, 2011 at 5:54 e m

    Hej Madde! Hoppas din släkting blir bättre snart! Kram

     
    • bokklok

      april 7, 2011 at 5:40 f m

      Ja det får vi hålla tummarna för! Kram

       

Kommentera

 
