RSS

Boktips önskas

12 Apr

Vilket väderomslag! Jag har en envis vårförkylning som inte vill ge med sig. Så väldigt förkyld känner jag mig egentligen inte. Mest trött! Kanske är det kombinationen vårtrötthet och förkylning som har slagit till. Inte blir det bättre av denna regniga dag. Ikväll ska jag kurera mig på soffan med de sista sidorna i bokcirkelboken ”Var är Jane Eyre?”, en kanna te och miniserien ”Kennedys”.  Imorgon blir det bokcirkelmiddag hos mig. Har ni några bra tips på böcker att diskutera i bokcirkeln? Det är nämligen min tur att komma med förslag denna gången. Jag brukar ha en massa idéer, men inte idag. Annars får jag väl kika bland de böcker som står på tur att läsa. Det brukar finnas en del att välja mellan…

 
14 kommentarer

Publicerat av på april 12, 2011 i böcker, bokcirkel

 

Etiketter:

14 svar till “Boktips önskas

  1. Stéphanie

    april 12, 2011 at 6:47 e m

    Vad roligt att du också gillade den. Vi är nog inte ensamma =) Har du läst något annat han har skrivit?

     
    • bokklok

      april 12, 2011 at 6:56 e m

      Nej, jag har inte läst något annat av David Nicolls än. Men jag kommer helt klart att göra det framöver! =)

       
  2. a-lo

    april 12, 2011 at 8:37 e m

    På min sida i menyn till vänster har jag en rubrik som heter Bokklubben där alla böcker vi diskuterat i min bokcirkel finns listade, som du kan kolla in om du vill ha lite fler idéer.

    Av dem tycker jag t.ex. de här varit givande bokklubbsmaterial:
    The poisonwood bible (Giftträdets bibel)/Barbara Kingsolver
    To kill a mocking bird/Harper Lee
    Garp och hans värld/John Irving
    Brave new world/Aldous Huxley
    En halv gul sol/Chimamanda Ngozi Adichie

     
  3. bokklok

    april 13, 2011 at 4:23 f m

    Tack för bra tips! Jag ska kolla på din sida. Tror att jag själv är sugen på att läsa någon klassiker:)

     
  4. Emmas Bokhylla

    april 13, 2011 at 8:12 f m

    Ah, vanligtvis brukar jag sprudla over med tips, men i dag ar huvudet lite segt…
    Men:
    Balzac and the Little Chinese Seamestress avDai Sijie (har jag nyligen bloggat om, en pärla, helt enkelt)
    Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates ( har jag inte hunnit blogga om annu, men det var en oerhort intensiv upplevelse!)

    Okej, tva ar ju battre and inget, i alla fall!😉

     
    • bokklok

      april 13, 2011 at 8:00 e m

      Två är absolut bättre än inget! Har förstått att Joyce Carol Oates var en stor upplevelse =)

       
      • Emmas Bokhylla

        april 14, 2011 at 7:27 f m

        Ja, håller precis på att hämta mig!😉

         
      • bokklok

        april 15, 2011 at 4:31 f m

        Jag hejar på! Tror att du hittar tillbaka till läslusten i helgen.

         
  5. Miss E

    april 13, 2011 at 7:47 e m

    Vad som helst av Haruki Murakami ger bra diskussioner. The death of Bunny Munro av Nick Cave är också en som i vår bokklubb gav intressanta diskussioner.

     
    • bokklok

      april 13, 2011 at 8:01 e m

      Tack! Murakami har vi haft som förslag tidigare, men det har inte blivit av än. Det tål att tänka på till nästa gång!

       
  6. bokklok

    april 13, 2011 at 7:58 e m

    Tack för alla tips! Det blev ”Den hemliga trädgården” av Kate Morton. Lyckligtvis hade ingen i bokcirkeln läst Morton än. Då får jag nog snart göra en ny bokbeställning! =)

     
  7. Victoria

    april 16, 2011 at 9:57 f m

    Hej🙂
    Hihi, tänkte jag skulle skriva och tipsa om ”Den glömda trädgården”🙂 Har precis köpt den och ser framemot att läsa den… Verkar bra🙂 Hoppas ni också tycker det🙂
    Kram

     
    • bokklok

      april 16, 2011 at 1:30 e m

      Hej! Ja, ”Den glömda trädgården” heter den ju=) Blandar visst ihop med ”Den hemlighetsfulla trädgården” som var en favorit när man var liten. Kul att du gillar den. Då verkar det ju lovande! =) Kram

       
    • bokklok

      april 16, 2011 at 1:30 e m

      Hej! Ja, ”Den glömda trädgården” heter den ju=) Blandar visst ihop med ”Den hemlighetsfulla trädgården” som var en favorit när man var liten. Kul att du gillar den. Då verkar det ju lovande! =) Kram

       

Kommentera

 
