RSS

Bästa avkopplingen och läsinspirationen

02 Maj

Jag kollar inte så mycket på tv nuförtiden. Det finns helt enkelt inte riktigt tid till det. Och när jag väl tittar så blir det oftast på nyheterna eller något debattprogram. Men det finns en tv-serie som jag tycker är helt fantastisk. Det är den som jag tittar på om jag har en dålig dag, om jag känner mig lite nere, eller om jag helt enkelt bara vill koppla av. Jag har redan sett alla avsnitt en massa gånger, men trots det finns det fortfarande en del nya detaljer att upptäcka eller lägga märke till. Det är givetvis ”Gilmore Girls” som jag syftar på. Jag vet ingen annan tv-serie som är så smart, rolig, kvick, och inspirerande. Dessutom är den fylld med galet många populärkulturella referenser vilket gör att man alltid lär sig något nytt. Inte blir det sämre av att Rory är en riktigt häftig bokmal som ger stor  läsinspiration och boktips. Ibland önskar jag att det kom nya avsnitt, men samtidigt är det lika bra att serien avslutades i och med den sjunde säsongen. Den var ändå inte jämförbar med de föregående.

 
8 kommentarer

Publicerat av på maj 2, 2011 i boktips, inspiration, tv-serie

 

Etiketter:

8 svar till “Bästa avkopplingen och läsinspirationen

  1. Zachan

    maj 6, 2011 at 6:46 e m

    Inget går upp emot Gilmore Girls! De är helt enkelt bäst!

     
    • bokklok

      maj 10, 2011 at 6:53 e m

      Jag håller med helt och hållet=)

       
  2. fullbokhylla

    maj 9, 2011 at 8:13 f m

    Gilmore Girls ftw!!! Du har väl sett denna:

    http://fullbokhylla.wordpress.com/2010/12/08/rorys-favoritbocker/

     
    • bokklok

      maj 10, 2011 at 6:55 e m

      Åh det måste jag kolla in!

       
  3. Emmas Bokhylla

    maj 10, 2011 at 1:26 e m

    Jag kollar i princip heller aldrig pa TV nu for tiden. Kabeltv ar dyrt har nere och min Swahili ar inte tillrackligt bra for att kolla pa lokalTV. Och dessutom, med mina bokhogar sa finns det ju rejalt med sysselsattning anda!😉

     
    • bokklok

      maj 10, 2011 at 7:04 e m

      Ja, man kan alltid hitta sysselsättning i sin att läsa-hög med böcker =) Tv är lite överskattat ibland.

       
  4. Cecilia

    maj 24, 2011 at 3:06 e m

    Jag älskar också GG! Extra bonus med alla de litterära referenserna, och då menar jag inte bara de böcker Rory och Jess läser, utan även i dialog och avsnittstitlar mm. Yaya!🙂

     
    • bokklok

      maj 24, 2011 at 7:34 e m

      Ja visst är den fantastisk. Och så inspirerande! Tack för en trevlig fika i söndags förresten:)

       

Kommentera

 
