RSS

”Stora bokbytardagen”

17 Maj

Åh, jag måste ju uppmärksamma”Stora bokbytardagen” som infaller nu på torsdag. Då har du möjlighet att gå ut på stan med en bok som du vill byta bort, och titta efter någon annan som kommer med en bok i handen. Kanske har ni båda lust att byta böcker med varandra? Annars är det bara att promenera vidare. Här kan du läsa mer om vad det innebär, och vilka platser som är utsedda till officiella bokbytarplatser. I Malmö finns det inte några planerade bokbytarplatser, men jag kanske tar en promenad ändå, och ser om det finns någon som vill byta bok med mig.

 
10 kommentarer

Publicerat av på maj 17, 2011 i böcker, bokbyte, evenemang

 

10 svar till “”Stora bokbytardagen”

  1. Malin

    maj 17, 2011 at 6:15 e m

    Ah, en sån kul idé! Jag ser att det finns bokbytarplatser i Karlstad. Får se om jag kan ta mig dit, och komma därifrån med en ny spännande bok!

     
  2. bokklok

    maj 17, 2011 at 6:30 e m

    Ja gör det! Du får rapportera om vad du byter till dig för bok=)

     
  3. Emmas Bokhylla

    maj 19, 2011 at 6:32 f m

    Ah, i dag alltsa. Vilken kul idé, det hade jag gillat!

     
    • bokklok

      maj 19, 2011 at 7:31 e m

      Ja, det är en rolig idé! Tyvärr har jag jobbat hela dagen och har inte testat själv.

       
  4. Anna (med näsan i en bok)

    maj 19, 2011 at 10:29 f m

    Jag tar med mig tre böcker och går till det lokala biblioteket som ordnat en mötesplats för bokbyten:)

     
    • bokklok

      maj 19, 2011 at 7:32 e m

      Vad trevligt! Hur gick det? Fick du tag på något intressant?

       
  5. Malin

    maj 19, 2011 at 1:00 e m

    Snopet. Jag har med mig samma två böcker hem som jag åkte hemifrån med i morse… Gick till bokbytarplatsen på torget två gånger under den utsatta tiden, men såg inte en kotte med en bok i handen. Inte någon annanstans på stan heller. Budskapet verkar inte ha nått Karlstadborna.😦

    Hur har det gått för dig??

     
    • bokklok

      maj 19, 2011 at 7:33 e m

      Vad trist Malin! Jag har jobbat länge idag och har inte haft möjlighet att testa själv tyvärr. Bättre lycka nästa gång!

       
  6. Victoria

    maj 25, 2011 at 5:05 e m

    Hej!

    Vilken rolig idé🙂 Spännande…
    Hoppas allt är bra med dig annars vännen?!

    Kram ♥

     
    • bokklok

      maj 29, 2011 at 7:00 e m

      Ja, eller hur! Ja, allt är bara fint med mig. Hoppas att det är detsamma med dig!
      Kram kram

       

Kommentera

 
