RSS

Mallorcapackning

13 Jun

Idag åker vi till Mallorca. Tack för alla tips på Mallorca-relaterad läsning som jag fick när jag frågade efter det i ett inlägg för några månader sedan. Det blev till slut George Sands ”En vinter på Mallorca” som jag fastnade för. Romanen som utspelar sig i byn Valldemossa på slutet av 1800-talet sägs skildra såväl mallorkinsk kultur som natur samt förhållande mellan författaren själv och kompositören Chopin. Intressant! Det var dock inte helt enkelt att få tag på boken. Den fanns inte på svenska varken på biblioteket (inte i Malmö i alla fall) eller i nyskick hos någon av nätbokshopparna. Jag hittade istället en begagnad som jag klickade hem på Bokbörsen. Givetvis har jag packat ner några böcker till, men vi får se hur mycket jag hinner med. Det blir förmodligen en ganska aktiv semester, men några timmar i solstolen lär det bli tid till. Vi hörs om en vecka!

 

Etiketter:

2 svar till “Mallorcapackning

  1. bokstödet

    juni 15, 2011 at 8:18 e m

    Trevlig resa, Mallorca är en fantastisk plats på Jorden.

     
  2. enligt O

    juni 23, 2011 at 11:11 f m

    Låter skönt med lite värme och mycket lästid. Precis vad jag önskar mig också!

     

Kommentera

 
