RSS

Senaste bokshoppingen

30 Jun

I förrgår gjorde jag ett snabbt stopp på Pocketshoppen på centralen i Malmö. Det blev tre böcker: Audrey Niffeneggers ”Tidsresenärens hustru”, Kathryn Stocketts ”Niceville” och Karl Ove Knausgårds ”Min kamp”.

Jag älskade Niffeneggers ”Själens osaliga längtan”. Därför är jag nyfiken på hennes debut som har blivit hyllad i många bokbloggar. ”Niceville” har jag också läst om i flera bloggar den senaste tiden. Knausgårds bok är en sådan som jag länge velat läsa. Sen är det inte alls säkert att jag läser de efterföljande. Det beror så klart på vad jag tycker om den här. Har ni gjort något bokköp den senaste tiden?

 
2 kommentarer

Publicerat av på juni 30, 2011 i böcker, bokshopping

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Senaste bokshoppingen

  1. Cecilia

    juni 30, 2011 at 1:17 e m

    Vad skoj att du fortsätter med Niffenegger!
    Niceville är jag också nyfiken på, så ska bli skoj att läsa vad du tycker om den.

     
    • bokklok

      juli 5, 2011 at 8:25 f m

      Ja, jag fastnade verkligen för Niffenegger och har redan rekommenderar hennes böcker till flera personer:) Ser fram emot ”Niceville”…

       

Kommentera

 
