RSS

Sommarpratare

15 Jul

Jag lyssnar en del på årets sommarpratare på kontoret. Har fortfarande två veckor kvar till semestern och tycker att dagarna går långsamt nu när det mesta på jobbet sker i den långsamma semesterlunk som ständigt infinner sig mitt i sommaren.

Vilka författares sommarprat har eller ska ni lyssna på? Jag gillar Beate Grimsruds program och blev riktigt sugen på att läsa ”En dåre fri”. Jonas Jonasson tyckte jag däremot gjorde ett lite småtrist program. Jag blev så besviken att jag faktiskt inte orkade lyssna vidare utan stängde av efter en liten stund. Ser fram emot att lyssna på Sara Stridsberg och Karl Ove Knausgård. Eftersom jag i skrivande stund läser just Knausgård ska det bli spännande att lyssna på honom. Jag hoppas bara att han inte avslöjar så mycket om sitt liv att man inte behöver läsa de resterande fyra delarna av hans självbiografiska romansvit. De längtar jag nämligen redan efter att ta mig an.

 
3 kommentarer

Publicerat av på juli 15, 2011 i författare, inspiration, radio, självbiografiskt

 

Etiketter: , , ,

3 svar till “Sommarpratare

  1. Cecilia

    juli 15, 2011 at 2:29 e m

    Jag ser fram emot Sara Stridsberg. Jag gillar henne skarpt, även om jag har hennes senaste oläst än så länge. Kul att veta vad du tyckte om lite andra, då vet jag vilka jag som är värda att lyssna på resp undvika.

     
  2. Victoria

    juli 17, 2011 at 8:03 f m

    Har inte lyssnat å¨någon än och har inte koll på vem som ska prata resten av sommaren… Brukar va trevligt och roligt så jag får väl uppdatera mig😉

    Kram!

     
  3. Evalinn

    juli 17, 2011 at 1:45 e m

    Jag missar alltid sommarpratarna, men tänkte ta igen det på webben!🙂 Ska definitivt hålla utkik efter Sara S!

     

Kommentera

 
