RSS

Längtar efter semester

18 Jul

Åh vad jag längtar efter semester nu. Helgen bjöd på stugvistelse och nu vill jag bara vara ledig några veckor. Så här omotiverad har jag nog inte varit på jobbet på väldigt länge. Fram till semestern som är knappt två veckor bort tänker jag bland annat roa mig med att fundera över vilka böcker jag ska packa ner.

En bok som jag länge har velat läsa, och som jag kom att tänka på igen när En full bokhylla läste den för några veckor sedan är ”Maken” av Gun-Britt Sundström. Den får definitivt följa med mig på semestern. Jag kommer även packa ner klassikern ”Northanger Abbey” av Jane Austen som tillsammans med Knausgård utgör månadens bokcirkelutmaning. Hypade ”Sommarhuset” av Anna Fredriksson vill jag gärna läsa. Den har jag beställt på biblioteket. Sedan hoppas jag även på att hinna få ”De imperfekta” från biblioteket innan vi lämnar hemstaden. Det var en del av de böcker jag skulle vilja ha med mig till sommarhuset…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juli 18, 2011 i boklängtan, helgläsning

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
