RSS

Knausgårds sjätte är på gång

05 Sep

Det råder delade meningar om huruvida Karl Ove Knausgårds självbiografiska svit ”Min kamp” utgör god litteratur eller inte. Jag har själv bara läst den första delen, men jag tyckte att den var väldigt underhållande. Och då menar jag givetvis inte underhållande i den mening att den är roande. (Med tanke på att den främst berör Knusgårds pappas död). Men jag tycker att ”Min kamp 1” är väldigt skickligt skriven. Det som verkar fascinera de flesta, och även mig, är att det inte händer så mycket. Ändå lyckas Knausgård på något skickligt vis hålla fast mig som läsare. Nog om det.

 

Enligt norska medier har Knausgård nu lämnat in sitt manus till den sjätte och sista delen. Jag ska börja med den andra delen, men om jag fastnar för den så kommer jag definitivt läsa vidare.

 
3 kommentarer

Publicerat av på september 5, 2011 i böcker, kommande bok

 

Etiketter:

3 svar till “Knausgårds sjätte är på gång

  1. bokstödet

    september 5, 2011 at 6:08 e m

    Jag har läst del 2 och kommer definitivt att fortsätta att läsa. Sista delen lära vara på närmare 1000 sidor, så det blir lite att bita i. Men visst är det bra litterartur…eller?

     
    • bokklok

      september 6, 2011 at 7:57 e m

      Ja, det tycker jag också.

       
  2. Ord och inga visor

    september 5, 2011 at 8:32 e m

    Oh, goda nyheter! Jag är helt knausgård-frälst.

     

Kommentera

 
