RSS

Dåligt Shottenius!

06 Sep

Jag läser Maria Shottenius intervju med författaren Linda Boström Knausgård som publicerades i DN i lördags och blir förbannad. Intervjun som ska handla om Linda Boström Knausgård och hennes nya bok ”Grand Mal” kretsar istället helt och hållet kring hennes make Karl Ove Knausgård. Vilken författare vill bli intervjuad om sin bättre hälfts författarskap? Nej, det är illa Schottenius! Om det är Karl Ove Knausgård som Schottenius är nyfiken på så föreslår jag att hon intervjuar honom själv istället.

Jenny Högström skrev idag en vettig krönika i HD om Schottenius intervju.

 
3 kommentarer

Publicerat av på september 6, 2011 i böcker, författare, kommande bok

 

Etiketter: ,

3 svar till “Dåligt Shottenius!

  1. bokstödet

    september 6, 2011 at 8:17 e m

    Jag håller med. Artikeln ska jag också läsa.

     
  2. Champagne

    september 6, 2011 at 8:50 e m

     
  3. Maria

    september 7, 2011 at 5:11 e m

    Jo det var så man knappt trodde det var sant. Men jag tycker inte att det är Linda Boström Knaugårds fel.

     

Kommentera

 
