RSS

Bokmässekoll från vardagsrummet

22 Sep

Jag hade kunnat få ett deppigt bryt över att jag inte kommer besöka årets bok- och biblioteksmässa i Göteborg. Men jag är istället väldigt nöjd med att få fira min fina mormors födelsedag på lördag. Det hade inte varit möjligt om jag hade åkt till Götet. Upptäckte dessutom att det går att kolla in tv-sändningar från mässan. Det finns möjlighet att se seminarier från förra årets bokmässa, och jag förmodar att filer från årets seminarier kommer läggas upp så småningom. Så på ett sätt är jag ju nästan där!

 
9 kommentarer

Skrivet av på september 22, 2011 i böcker

 

Etiketter:

9 svar till “Bokmässekoll från vardagsrummet

  1. bokstödet

    september 22, 2011 at 8:43 e m

    Jag känner också ganska nöjd med att se bokmässan från soffan. Men varje år är jag sugen på att åka dit. Kanske nästa år man vet aldrig

     
    • bokklok

      september 25, 2011 at 8:04 e m

      Ja, nästa år får det bli=)

       
  2. Zachan

    september 23, 2011 at 2:58 e m

    Det går nog bra att se den hemifrån också, men det är kul att ha varit här. Får se om det ska bli en vana. Om några år då jag arbetar som redaktör kanske jag förhoppningsvis kan få betalt för att åka dit och ta hand mina författare, vem vet? ;) Du, vi borde ses någon gång :) Är det någon på gång i Malmö/Lunds-trakten snart?

     
    • bokklok

      september 26, 2011 at 2:48 e m

      Ja, det hade helt klart varit roligare att vara på plats=) Jag håller på att forska lite i om det är någon bokbloggsträff på gång. Finns du på twitter? Jag skriver med några andra bokbloggare där. Återkommer till dig när jag vet mer om någon kommande träff!

       
      • Zachan

        september 27, 2011 at 6:43 f m

        Nae, jag har faktiskt ingen Twitter. Men hör av dig om ni bestämmer något =)

         
  3. Victoria

    september 25, 2011 at 9:20 f m

    Hej :) Jag var där igår, alltid lika kul och spännande men så otroligt mycket folk så på ett sätt är det bättre att se det på tv hemifrån :) Kram ♥

     
    • bokklok

      september 25, 2011 at 8:07 e m

      Hej! Åh vad kul. Vill höra allt om bokmässan när vi ses nästa gång=) Kram

       
  4. a-lo (the book pond)

    september 26, 2011 at 7:59 e m

    Aha, hade ingen aning om filmerna. Vad bra att du tipsade. Hade inget seminariekort den här gången, så på ett sätt känns det som jag och resten av bokbloggsmaffian varit på två helt olika mässor.

     
    • bokklok

      september 26, 2011 at 8:10 e m

      Seminariekorten var väl dessutom ganska dyra om jag har förstått det rätt… Tycker att dina rapporter från årets bokmässa är toppen! Nu har jag koll på skorna och maten. Vad mer behöver man veta? :)

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

