RSS

Bokbloggarträff

19 Okt

Igår var vi ett gäng bokbloggare som träffades hemma hos mig för att prata böcker, spela spel, dricka vin och te samt äta choklad. Tyvärr var det många som inte kunde komma på grund av förkylningar och annat, men det kommer fler tillfällen. Vi blev en nätt skara på fem stycken men hade lika trevligt för det.

Flickan och böckerna hade på förfrågan tagit med sig spelet the Penguin Bookchase. Det ska jag minsann skriva upp på önskelistan bums. Svåra men väldigt roliga frågor. Det blev en ganska jämn kamp trots att min lagkamrat Mrs Bookpoond och jag fick många kluriga frågor om brittisk barnlitteratur. Zachan the writer som har flyttade till Skåne för någon månad sedan var med på sin första bokbloggarträff. Calliope kämpade mot en envis förkylning och hosta men var lika aktiv i diskussionerna som resten av gänget.

Vi diskuterade recensionsexemplar, bokmässan i Göteborg,bokförlag, bokrelaterade evenemang i Skåne, brudklänningar, katter och mycket annat. Tack för en trevlig kväll. Jag ser redan fram emot nästa träff.

 
7 kommentarer

Publicerat av på oktober 19, 2011 i blogg, bokbloggsträff

 

7 svar till “Bokbloggarträff

  1. Fru E

    oktober 20, 2011 at 5:48 f m

    Åh så mysigt det låter!

     
  2. Zachan

    oktober 20, 2011 at 8:50 f m

    Mm, det var väldigt mysigt🙂

    På tal om det där med rec-ex. Jag kom på att jag aldrig svarade på din fråga: Jag har fått rec-ex från Piratförlaget, B. Wahlströms, Ordfront och Massolit. En hel del från B. Wahlströms nu när jag tänker efter. Fast kanske inte så konstigt då jag som sagt tycker väldigt mycket om ungdomslitteratur…

     
  3. Cecilia

    oktober 20, 2011 at 10:05 f m

    Och mycket trevligt var det! Mycket fin formula vi kommit på, som involverar trevligt folk, choklad, böcker och en massa annat trevligt.

     
  4. Malin

    oktober 21, 2011 at 11:31 f m

    Mysigt! Och ett spel på din önskelista?! Jag tror att jag svimmar…😉 Ha en härlig helg. Puss

     
  5. a-lo (the book pond)

    oktober 22, 2011 at 4:11 e m

    Och vin! Glöm inte vin, Cecilia. En väsentlig del i vinfika😉 Tack för värdskapet Madeleine, hoppas vi ses på Bokens dag!

     
  6. Nattens bibliotek

    oktober 22, 2011 at 8:52 e m

    Vad trevligt det låter. Tänk att få träffa andra bokbloggar IRL och diskutera böcker och annat. Jätteroligt!

     
  7. Miriam

    november 2, 2011 at 10:29 f m

    Ja det låter som ni hade jättetrevligt =)

    Vi ska ha en till bokbloggsträff nu den 15 november:
    http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/10/bokbloggstraff-i-skane.html ^^

     

Kommentera

 
