RSS

En bok jag inte läste ut

20 Nov

Jag började på Karolina Ramqvists ”Flickvännen” som jag tänkt läsa ett tag. Blev väldigt besviken när jag inte alls kunde komma in i boken och bara irriterade mig på huvudpersonen i den. Det gick så långt att jag faktiskt la ner projektet. Så gör jag sällan. Det kändes trist för jag gillar ju Karolina Ramqvist, men kanske var jag bara inte upplagd för en sådan bok vid just det tillfället. Har dock hört så mycket bra om den, och mina förväntningar var därför skyhöga, vilket kanske var problemet i detta fall. Har någon av er bloggläsare läst ”Flickvännen”? Vad tyckte ni? Upplevde ni också att den var jobbig att läsa? Gav jag kanske upp för tidigt?

 
2 kommentarer

Publicerat av på november 20, 2011 i bibliotekslån

 

Etiketter:

2 svar till “En bok jag inte läste ut

  1. Evalinn

    november 20, 2011 at 8:31 e m

    Jag läste den förra året…då skrev jag såhär:

    ”Flickvännen är en lite annorlunda skriven historia. Den är rätt intressant, men det hade varit mer trovärdigt om hon inte konstant hade tjatat om att hon ville det här.”

    Jag hade inga särskilda förväntningar på boken, jag läste den på en resa och det var min kompis som hade med den, så jag läste den bara för att den fanns tillhands. Den var ganska spännande, men inte så välskriven som jag skulle ha önskat. Jag har inte läst något annat av Karolina, så jag vet inte hur hon brukar skriva.

     
    • bokklok

      november 20, 2011 at 8:41 e m

      Aha, intressant att höra vad du tyckte. Kanske var mina förväntningar helt enkelt för höga:)

       

Kommentera

 
