RSS

Gott nytt bloggår!

31 Dec

Detta har varit ett riktigt bra år för mig på många sätt. Jag har bloggat hyfsat regelbundet, även om jag inte alls har hunnit skriva så mycket och ofta som jag hade velat göra. Jag kom in på min drömutbildning och trivs lika bra som jag hade hoppats på. Vad gäller familjen så har jag och min kille äntligen fått tillskott i form av en hund. Världens finaste dessutom.

Jag har läst en del under året, men kommer inte i närheten av de flesta andra i bokbloggosfären. Som det har konstaterats på twitter är vi ett gäng som nog får kalla oss långsamtläsare. Eller också läser man kanske få men fort, det är nog snarare så jag kan beskriva mina läsvanor. Hursomhelst, här kommer mina fem starkaste läsupplevelser från året som gått (utan inbördes ordning):

”Timmarna” av Michael Cunningham: Varför har jag inte läst denna tidigare, frågade jag mig själv när jag läste.

”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva” av Ann Heberlein: Mörk men bra skildring av hur det kan vara att leva ett till synes vanligt liv med psykisk sjukdom.

”Niceville” av Kathryn Stockett: Så bra och gripande berättad.

”Själens osaliga längtan” av Audrey Niffenegger: Helt klart en av de bästa böcker jag läst på länge. Och ”Tidsresenärens hustru” står faktiskt fortfarande oläst i bokhyllan. Något att se fram emot 2012!

”Utrensning” av Sofi Oksanen: Välskrivet, spännande och gripande från sida ett!

Gott nytt år alla bloggläsare! Vilka böcker minns ni från året som har gått?

 
3 kommentarer

Publicerat av på december 31, 2011 i Uncategorized

 

Etiketter: , , , ,

3 svar till “Gott nytt bloggår!

  1. Evalinn

    januari 1, 2012 at 12:26 e m

    Utrensning tyckte jag också om, Niceville står på min att-läsa-lista!

    Gott Nytt År!😀

     
  2. a-lo (the book pond)

    januari 1, 2012 at 7:25 e m

    Låter som ett jättebra år! Och nu när vi går in i 2012 är vi ju med i samma klubb.😉 Får se vad vi kan göra av detta.

    Timmarna är en fantastisk bok och Her fearful symmetry har jag i bokhyllan så den ska definitivt läsas detta år! Annars har jag själv gjort en (eller faktiskt tre) årssammanfattningar om böcker och annat. De bästa var nog Den drunknade, Never let me go och Sju jävligt långa dagar.

    Vi hörs och ses snart hoppas jag!

     
    • bokklok

      januari 4, 2012 at 3:02 e m

      Ja jag tror att 2012 också blir ett riktigt bra år. Ha ha, ja KLUBBEN. Det blir kanske årets bokbloggargrej, vem vet;)

      Den druknade läste jag också, och den är helt klart en av mina favoriter från året som gick. Sju jävligt långa dagar känner jag inte till. DEn får jag kolla upp.

      Ja vi hörs och ses:)

       

Kommentera

 
