RSS

Böcker som blivit film

18 Jan

I vår är det premiär för fler filmer som baseras på några riktigt bra böcker. Det verkar bli en intressant filmvår.

Jonathan Safran Foers ”Extremt högt och otroligt nära” är en fantastisk bok. Nu har den filmats med bland annat Tom Hanks, Max von Sydow och Sandra Bullock i rollerna.

Lionel Shrivers roman ”Vi måste prata om Kevin” var jobbig men intressant att läsa. Jag har även gett mig på boken ”Dubbelfel”, men den fastnade jag inte alls för. I vår kommer ”Vi måste prata om Kevin” som film.

Den tredje filmen som jag ser fram emot är ytterligare en filmatisering av Emily Brontës ”Svindlande höjder”. Berättelsen är fantastisk och jag har sett några olika filmversioner. Kan bli intressant att se en till.

Sen återstår diskussionen vilken som var bäst, filmen eller boken. För min del är det oftast boken. Vad tycker du?

 
2 kommentarer

Publicerat av på januari 18, 2012 i film

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Böcker som blivit film

  1. Bokomaten

    januari 18, 2012 at 10:13 f m

    Visste faktiskt inte att Foers bok skulle bli film!? Hur harj ag kunnat missa det? Inte läst den ännu men är förtjust i Foer och den poppar hela tiden upp några steg på att-läsa-listan, men ännu inte poppat överst.=)

     
  2. bokklok

    januari 18, 2012 at 8:16 e m

    Ja läs den! Om du gillar Foer kommer du älska den. Men jag förstår helt och hållet känslan av att det finns så mycket annat att beta av;)

     

Kommentera

 
