RSS

Wuthering Heights på bio

11 Mar

I onsdags mötte jag upp ett gäng andra bokbloggare i Lund för att se den senaste filmatiseringen av Wuthering Heights. Mina förväntningar var inte så höga eftersom jag hade läst både det ena och det andra om filmen av Andrea Arnold. Jag ville dock gärna se den själv  eftersom jag älskar berättelsen av Emily Brontë.

Filmen började bra och under första halvan var jag ganska uppslukad och tänkte inte alls på att jag egentligen var både trött och hungrig. Ett gott betyg med andra ord. Sedan blev den dessvärre allt segare. Och den var full med en massa scener som skildrade djurplågeri.  Jag skulle ändå säga att den är sevärd och jag hade en mycket trevlig kväll i ett muntert sällskap. Som det brukar bli med bokbloggarmaffian här i söder.

Läs mer om vad The Bookkpoond tyckte om filmen här.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på mars 11, 2012 i film, klassiker

 

Etiketter:

Kommentera

 
