RSS

Bokbortskänkarträff

01 Apr

Idag var jag på bokbloggarträff hos Calliope. Hon skänkte bort böcker med anledning av en framtida flytt. Hennes vardagsrum var idag paradiset för en bokälskare kan jag berätta. Jag hittade först fyra böcker som jag jättegärna ville ha. Och sedan två till. Och vi var ganska duktiga på att pracka på varandra en eller annan bok extra. Flickan och böckerna hade backat fantastiska muffins som vi alla mumsade på. Trevligt att träffa även Mrs Bookpond,  Schitzo-Cookie och Bokomaten. Hoppas att vi ses snart igen!

Mina fynd: Carina Burmans ”Vit som marmor”, Fay Weldons ”En hondjävuls liv och lustar”, Donna Woolfolk Cross ”Påven Johanna”, Virginia Woolfs ”Orlando”, Katy Gardners ”Att förlora Gemma” och Douglas Couplands ”Girlfriend in a Coma”.

 
11 kommentarer

Publicerat av på april 1, 2012 i bokbloggsträff, bokbyte

 

11 svar till “Bokbortskänkarträff

  1. a-lo (the book pond)

    april 1, 2012 at 7:18 e m

    Kul att träffa dig! Lycka till med exjobbsidéerna!

     
    • bokklok

      april 1, 2012 at 7:30 e m

      Tack detsamma!🙂 Och lycka till med husletandet!

       
  2. Malin

    april 1, 2012 at 7:22 e m

    Härligt!

     
  3. Bokomaten

    april 2, 2012 at 11:30 f m

    Ja! Så himla kul att ses igen! För sällan juh! Tur vi har en date igen snart.;)

     
    • bokklok

      april 9, 2012 at 6:37 e m

      Ja det var det verkligen! Synd att jag inte hann ses i tisdags!

       
  4. Nilmas Bokhylla

    april 6, 2012 at 2:49 e m

    Det låter riktigt roligt!

     
    • bokklok

      april 9, 2012 at 6:38 e m

      Det var det också:)

       
  5. Cecilia

    april 8, 2012 at 6:02 f m

    Så glad för vårt trevliga lilla gäng🙂 Och inte nog med att det var bokskänkarlyx den här gången, dessutom från en person med lässmak som ligger nära min. Mycket svårt att stå emot🙂 Lyckades dock rensa ut en och annan från gamla läshögen i utbyte.

     
    • bokklok

      april 9, 2012 at 6:39 e m

      Ja vårt lilla härliga gäng:) Skönt att du lyckades rensa ut något också.

       
  6. Zachan

    april 10, 2012 at 7:43 e m

    Jag kan rekommendera ”Påven Johanna”, en riktigt bra och intressant bok! Filmen är för övrigt också bra.

     
    • bokklok

      april 10, 2012 at 7:59 e m

      Vad bra! Jag ser fram emot att läsa den:)

       

Kommentera

 
